loading...
اگه نبینی ضرر کردی
موبایل یابی بازدید : 2 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

موبایل یابی


در چند سال گذشته فبلت ها پیشرفت خوبی داشتند تا این که شرکت سامسونگ با ارائه ی گلکسی نوت در سال 2011 تکاپویی در این زمینه ایجاد کرد. پس از آن فبلت هایی از شرکت های LG، HTC و ACER دیده شد و شاید در ماه گذشته شنیده باشید که فبلت Nokia Lumia 1520 تولید شده است. فبلت Nokia Lumia 1520 مشخصات و توانایی های زیادی دارد.

صفحه نمایش IPS با اندازه 6 اینچ و با کیفیت Full HD 1080p و ساخته شده از Corning Gorilla Glass 2، یک پردازنده 2.2 GHz چهار هسته ای Qualcomm Snapdragon 800، دوربین اصلی 20 مگاپیکسلی، دوربین جلوی 1.2 مگا پیکسلی، حافظه 2GB RAM، حافظه داخلی 32 GB، پشتیبانی از microSD و دارای آخرین نسخه Windows Phone و Windows Phone 8 Black.

این مشخصات نشان دهنده وجود یک فبلت خوب از جانب نوکیاست، اما ما بررسی می کنیم که آیا هزینه کردن بر روی Lumia 1520 به صرفه است یا نه. اینک به بررسی دقیق تر این فبلت می پردازیم.

مفهوم بررسی
قبل از پرداختن به بررسی دقیق، ما همواره می خواهیم در مورد چگونگی استفاده از یک دستگاه مبتنی بر نیاز خود بررسی کنیم تا شما درک بهتری از بررسی ما داشته باشید. تجربه زیادی از فبلت ها نداریم و نوعا از دستگاه های آیفون یا اندروید استفاده کرده ایم، که به گوشی های هوشمند با اندازه نرمال معروفند. هنگام استفاده از فبلت ها، اندازه صفحه یکی از موارد مهم است، کار با یک دستگاه با صفحه بزرگتر، بهره وری را بیشتر می کند.
باتری فبلت نیز یکی از موارد بسیار مهم است زیرا این دستگاه ها از سخت افزارهای قوی استفاده می کند و این که باتری دستگاه به اندازه یک روز کامل کاری دوام بیاورد، بسیار مهم است.
علاوه بر دو نکته مهم فوق، کارایی کیفی فبلت باید به اندازه گوشی های هوشمند با اندازه نرمال باشد. کار با ایمیل، پیام رسانی، رسانه های اجتماعی به همراه مرور وب سایت ها و مشاهده ویدئوهای آنلاین از مواردی است که باید یک فبلت خوب پشتیبانی کند.


مشخصات Nokia Lumia 1520
صفحه نمایش :  1920 * 1080
اندازه صفحه نمایش: 6 اینچ
نوع صفحه نمایش: IPS LCD
پردازنده : 2.2GHz quad-core Qualcomm Snapdragon 800
RAM: 2GB
پشتیبانی از MicroSD: بلی/ تا 64GB
ظرفیت باتری: 3400mAh
دوربین پشت: 20MP Carl Zeiss
دوربین جلو: 1.2 MP
وزن: 209 گرم
ابعاد: 162.8mm * 85.4mm * 8.7mm


طراحی صنعتی


ظاهر Lumia 1520 ما را تا حدی به یاد طراحی Lumia 1020 می اندازد. اولین چیزی که هنگام در دست گرفتن متوجه می شوید صفحه نمایش 6 اینچی 1080p آن است. همانطور که انتظار دارید، صفحه نسبتا بزرگ است و اکثر صفحه را می گیرد. زیر صفحه سه دکمه قرار دارد: دکمه بازگشت، دکمه ویندوز و دکمه جستجو. این دکمه ها به هنگام فعال بودن صفحه، روشن می شوند و هنگام غیر فعال بودن آن خاموش می شوند. این دکمه ها فیزیکی نیستند. گودی بالای صفحه نمایش جایی است که می توانید دوربین جلویی آن، اسپیکر و لوگوهای نوکیا و AT&T را ببینید.
سمت چپ آن خالی از هر دکمه یا پورت است، اگرچه دو پورت مخفی با پوشش های مسطح وجود دارد که توسط یک کلید نوکیا که به همراه Lumia 1520  ارائه می شود، قابل دستیابی است. هنگامی که این پوشش ها را باز کنید، محفظه سیم کارت و microSD را می یابید. بالای این فبلت محل جک هدفون 3.5 mm آن است که دقیقا در وسط قرار گرفته است و در پایین آن در قسمت وسط یک پورت microUSB می بینید.

نوکیا باری دیگر همه ی دکمه های فیزیکی را در سمت راست دستگاه قرار داده است. با اندازه ای که این فبلت دارد، امیدوار بودیم نوکیا این دکمه ها را گسترده تر توزیع کنید، اما به نظر می رسد نوکیا مکان این دکمه ها را همانند اکثر دستگاه های Lumia در یک جا قرار داده است.
پشت Lumia 1520 رنگ دستگاه را نشان می دهد که ما برای بررسی رنگ قرمز آن را انتخاب کرده ایم. در قسمت پایین پشت این دستگاه، پورت اسپیکر دستگاه را می یابید که به نظر نمی رسد سایز آن در مقایسه با دستگاه های Lumia دیگر تغییری کرده باشد. قسمت وسط در بالا از پشت دستگاه دوربین اصلی آن به همراه فلاش LED قرار دارد که دقیقا بالای لنز دوربین قرار گرفته است.


صفحه نمایش (خیلی خوب)

یکی از مهمترین دلایلی که ممکن است مشتاق به برداشتن دستگاه شوید، صفحه نمایش 6 اینچی آن است، مخصوصا این که این اولین فبلت نوکیا با Windows Phone 8 است. صفحه نمایش آن با توجه به کیفیت و نوع آن شما را راضی نگه می دارد. صفحه نمایش IPS یعنی این که شما می توانید محتوای صفحه نمایش را در بدترین زوایا بدون کاهشی در کیفیت تصویر و نقصی در روشنایی آن ببینید.
به جای وقت گذاشتن برای صحبت در مورد تکنولوژی Lumia 1520، نگاهی به چگونگی دیده شدن اشیاء در صفحه نمایش آن می اندازیم. زمانی که تصاویر با رزولوشن بالا در آن ببینید، قادر است تا میزان زیادی از جزئیات تصویر را به همراه رنگ بندی خوب و کنتراست جالب به شما نشان دهد. متن ها و کلمات نیز واقعا خوب بر روی این صفحه نمایش به نظر می رسند.


برنامه های سفارشی Nokia Lumia 1520
Nokia Stroyteller

بسیاری از شرکت ها در نظر دارند تا بخشی از نرم افزار خود را بر روی دستگاه های موبایل ارائه داده و کاربران را قادر سازند تا تصاویر و ویدئوها را ترکیب کنند تا ویدئو کلیپ هایی متناسب با نیاز خود بسازید. اینک نوکیا این کار با معرفی ابزار Nokia Stroyteller انجام می دهد
این ابزار به کاربران کمک می کند تا از داده های خود برای ساخت یک ویدئوی داستان وار بر اساس زمان و مکان استفاده کنند. می توانید بر روی تصاویر خود عنوان گذاشته و مدیریت کنید که چه تصاویر و ویدئوهایی در داستان دیده شوند و امکان افکت گذاری بر روی آن ها و مشخص کردن محل عکس گرفتن بر روی نقشه نیز وجود دارد.


Nokia music

خدمات رادیویی آنلاین یک امکان عامه پسند در سال های اخیر شده است و نوکیا با معرفی Nokia music وارد این عرصه شده است. شما قادر خواهید بود تا ترکیبی از خوانندگان را بر اساس عواملی همچون برترین آهنگ ها، نوع آهنگ و موارد دیگر داشته باشید. همچنین امکان دانلود آهنگ های مورد علاقه به صورت آنلاین وجود دارد تا به صورت آفلاین به آن ها گوش دهید.


مایکروسافت آفیس

کاربران فبلت می خواهند تا به عنوان مشتریانی با تمرکز تجاری در نظر گرفته شوند زیرا می خواهند یک گوشی هوشمند با بهره وری یک تبلت داشته باشند. نوکیا با دانستن این، مایکروسافت آفیس را به Lumia 1520 اضافه نموده است. مایکروسافت آفیس موجود در Lumia 1520 قادر به باز کردن اسناد Word، Power Point و Excel است و می توانید این سند را از یک ایمیل یا مستقیما از طریق انتقال به دستگاه یا با دسترسی به اکانت SkyDrive خود باز کنید.
اگر می خواهید یک سند آفیس را بر روی Lumia 1520 ایجاد کنید، شما می توانید صفحات Word و Excel را ایجاد کنید.


برنامه های بسیار جالب
کیبورد مجازی (خوب)

کیبورد های مجازی بر روی دستگاه های Lumia قبلی جالب نبودند. Lumia 1520 دارای بدنه پشتی و کناری بسیار صاف و صیقلی است و مجبورید آن را محکم تر در دست بگیرید تا به طور اتفاقی از دستتان نیفتد و این کار با کیبورد آن را سخت می کند.
هنگامی که Lumia 1520 را در حالت افقی در دست بگیرید، کیبورد مجازی کل صفحه را نمی گیرد و تمرکز انگشتان باید بیشتر در وسط صفحه باشد بیش از میزانی که بر روی دستگاه های iOS و اندروید مورد نیاز است.  البته هر چه بیشتر با این دستگاه کار کنید، راحت تر به آن عادت می کنید.


فیسبوک (خیلی خوب)

با  توجه به این که اولین فبلت ویندوز فون 8 است، انتظار داشتم که تجربه فیسبوک آن همچون تجربه فیسبوک بر روی دستگاه های اندروید باشد. انتظار داشتم که فیسبوک دارای یک نسخه خاص بر روی نسخه ویندوز فون 8 باشد، اما این طور نیست، و برنامه از کل صفحه 6 اینچی برای فیسبوک استفاده می کند.
بر اساس رزولوشن تصاویر و ویدئوهایی که بر روی فیسبوک به اشتراک گذاشته می شود، ممکن است برخی نویز ها دیده شود، البته اگر تصویر یا ویدئوی با کیفیت به اشتراک گذاشته شود، بسیار خوب دیده می شود.
همانطور که انتظار دارید، می توانید News Feed را بخوانید، آپدیت های وضعیت خود را منتشر نمایید، به دوستان خود پیام بدهید و به خوبی بسیاری از کارهایی که با فیسبوک خود از طریق کامپیوترتان انجام می دادید را انجام می دهد.


نقشه های موقعیت یاب نوکیا (عالی)

ما طرفدار پر و پا قرص نقشه های موقعیت یاب نوکیا هستیم و این تجربه را  علاوه بر Lumia 1520  بر روی سایر دستگاه های Lumia نیز داشته ایم. صفحه 6 اینچی بزرگ Lumia 1520 به شما اجازه دیدن نقشه های بیشتر را می دهد و پردازنده Snapdargon 800 به شما اجازه زوم کردن به راحتی را می دهد.
نقشه های موقعیت یاب نوکیا به شما به هنگام رانندگی مسیرهای حرکت را مشخص می کند به همراه مسیرهای حمل و نقل عمومی و مسیر های پیاده.


سرگرمی(خوب)
پخش ویدئو (بسیار خوب)

با یک صفحه نمایش 6 اینچی، تماشای ویدئو بر روی Lumia 1520 بسیار لذت بخش است. حداقل شما می توانید ویدئوهای یوتیوب را از طریق Internet Explorer ببینید و برنامه هایی برای Netflix و Hulu Plus نیز بر روی Windows Phone 8 وجود دارند.
کنترل های بر روی صفحه برای ویدئوی پخش شده بر روی ویندوز فون 8 برای مکث و پخش به همراه جلو بردن یا عقب بردن ویدئو بسیار مفیدند. بر اساس سرویس مورد استفاده شما، می توانید عناوین و زیر نویس را به راحتی بر روی ویدئوها داشته باشید.

بازی (عالی)

به منظور تست، ما سه بازی بر روی این فبلت تست کردیم: Dominos، Temple Run و Halo: Spartan Assault. هر یک از بازی ها بدون هر گونه خطایی بر روی Lumia 1520 اجرا شد، همانطور که از آن انتظار داشتیم. بنابراین اگر دوست دارید انواع بازی ها را بر روی ویندوز فون 8 داشته باشید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد.


کیفیت اسپیکر (خوب)

با توجه به این که اسپیکرهای آن در پشت دستگاه قرار دارند، هنگامی که پشت دستگاه به سمت شما قرار بگیرد، صدا را بهتر می شنوید. هنگام تنظیم بر روی بالاترین صدا، Lumia 1520 صدای واقعا بلندی تولید می کند که از چند متر آن طرف تر هم شنیده می شود. در سمت دیگر، کیفیت آن در حد متوسط است ولی در صداهای پایین، کیفیت مطلوب تر است.


تصویر برداری دیجیتال (بسیار خوب)

اگر یک مورد وجود داشته باشد که در Nokia Lumia ها بسیار زبانزد باشد، دوربین آن ها است. در Lumia 1020 شما دوربین 41 مگاپیکسل را دیده اید، و در Lumia 1520 دوربینی با کیفیت نصف آن 20 مگاپیکسل وجود دارد.


برنامه کاربردی دوربین (بسیار خوب)

برنامه کاربردی این دوربین، Nokia Pro Cam است که اولین بار بر روی Lumia 1020 معرفی شد و از آن زمان بر روی سایر دستگاه های Lumia قرار گرفت. Nokia Pro Cam نسخه جدیدتری از این برنامه را دارد. امکانات این برنامه توسط افراد حرفه ای تحسین شده است. Nokia Pro Cam به شما اجازه داشتن چندین شات از یک لحظه مشخص را می دهد و می توانید بهترین شات را انتخاب کنید. این برنامه به شما اجازه تولید یک عکس از چندین عکس را می دهد و امکان قرار دادن تاثیرات حرکتی بر روی تصویر را می دهد.
این برنامه همچنین کنترل بهتری از دوربین به شما می دهد و به شما راهنمایی می کند که چه کاری انجام دهید. شما می توانید تنظیمات ساده مانند فلاش و تعادل سفیدی تا تنظیمات پیشرفته همچون فوکوس خودکار، ISO و تنظیمات نمایش و روشنایی عکس را انجام دهید.


کیفیت تصویر و دوربین (بسیار خوب)

برای انجام مقایسه بهتر ما تصویری از Lumia 1520 را به همراه تصویری از iPhone 5s قرار دادیم.  تصاویر ما در عصر یک روز آفتابی گرفته شدند.
همانطور که شما می توانید در تصاویر نمونه فوق ببینید، می بینید که Lumia 1520 رنگ ها را بسیار طبیعی تر نشان می دهد. کنتراست تصویر در Lumia 1520 بسیار واضح تر و طبیعی تر است.
در مورد ویدئو نیز ما کیفیت رنگ بهتری در Lumia 1520  متوجه شدیم.


کارایی (عالی)

پلتفرم ویندوز فون 8 مانند سایر سیستم های عامل دارای benchmarkهای زیاد نیست اما ما دو benchmark موجود Antutu و SunSpider را بررسی می کنیم. Lumia 1520 دارای یکی از پردازنده های بسیار قدرتمند است، Qualcomm Snapdragon 800، بنابراین قبل از پرداختن به ادامه این بخش، ما احساس می کنیم که این بخش می تواند بسیار موثر باشد.
Antutu یک benchmark کارایی سیستم است که ما برای نشان دادن عملکرد یک دستگاه از آن استفاده می کنیم. با انجام کارهای مشخص، همانند بازی کردن یا مشاهده ویدئو، تجربه  و احساس شما به دستگاه نباید تغییر یابد.

اگر ما Lumia 1520 را با سایر فبلت ها مقایسه کنیم، امتیاز 26169 آن در Antutu بسیار خوب است، اگرچه در بالای لیست دستگاه هایی که پردازنده Snapdragon 800 را دارند، قرار نگرفته است.
دومین benchmark که ما بر روی آن Lumia 1520  را اجرا کردیم، SunSpider بود که یک benchmark جاوا اسکریپت است که معیارش بر نحوه اجرای موتور جاوا اسکریپت بر روی یک دستگاه است. SunSpider مشخصات دستگاه را تست نمی کند، اما به جای آن به ما میزان سرعت آن در بارگزاری صفحات را نشان می دهد.


نتایج SunSpider برای Lumia 1520 کمتر از چیزی بود که ما در دستگاه های موبایل دیگر دیده ایم و آن امتیاز 550.6 ms بود. کمترین میزانی که ما در نتایج متعدد SunSpider دیدیم، در محدوده ی 800-700 بوده است. این نشان می دهد که Lumia 1520 دارای پتانسیل بالایی به عنوان یک دستگاه قدرتمند است.

باتری(بسیار خوب)

دستگاه های Nokia Lumia دارای باتری عالی است که ما در تبلت Windows 8.1 ، Lumia 2520 نیز دیده بودیم. Lumia 1520 دارای یک باتری با 3400mAh است.


کاربری معمولی (عالی)
در تست اولیه ما، ما با انجام کارهایی معمولی همچون مرور وب و سایت های رسانه اجتماعی برای یک ساعت، مشاهده کردیم که باتری Lumia 1520 صرفا 6% کاهش یافت. این نشان دهنده این مطلب است که باتری آن در حالت معمولی استفاده 16 ساعت دوام می آورد.


تست دنباله ویدئویی (عالی)
در تست دوم، ما یک تست دنباله ویدئویی انجام دادیم. در این مورد، ما یک ویدئوی یوتیوب را بر روی Wi-Fi با حداکثر روشنایی به مدت یک ساعت مشاهده کردیم. در پایان تست، 10% از باتری کاهش یافته بود و این بدین معنی است که می توانید انتظار 10 ساعت دوام آوردن باتری در مشاهده دنباله های ویدئویی را داشته باشید.


زمان شارژ (ضعیف)
اگر از افرادی هستید که منتظر می مانند تا باتری گوشی شان کامل تخلیه شده و سپس آن را شارژ می کنید، باید بگوییم که زمان شارژ این فبلت بسیار طولانی است. ما زمانی که صفحه گوشی خاموش بود و آن را به مدت یک ساعت شارژ نمودیم، تنها 16% افزایش شارژ را داشتیم. می توان حدس زد که برای شارژ کامل آن حداقل 6 ساعت زمان لازم است.

نتیجه (خیلی خوب)

دستگاه Nokia Lumia 1520 بسیار قدرتمند است و برنامه های منحصر به فرد بزرگی همچون مایکروسافت آفیس بر روی آن قرار گرفته است. به عنوان یک دستگاه ویندوز فون 8 شاید مورد علاقه ما نباشد، اما دستگاهی است که شروع خیلی خوبی در این عرصه داشته است.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 1
  • بازدید سال : 5
  • بازدید کلی : 84